Wie is klarna?

Ontvang je bestelling van Be Original HS eerst en betaal deze later met Klarna.
Met Klarna betaal je niet voordat je je bestelling hebt gezien en hebt besloten dat je deze wilt houden.

Klarna is één van de snelst groeiende organisaties in Europa en een toonaangevende, betlaingsprovider van o.a. achteraf betalen.
Klarna's ambitie is om voor alle shoppers, online winkels, de shopervaring te vereenvoudigen. Klanten hoeven alleen de meest noodzakelijke informatie te verstrekken zoals; emailadres en geboortedatum, om hun aankoop te voltooien. Op deze manier kun je overal waar je bent eenvoudig iets kopen, of het nu op je laptop of mobiel is.

Hoe werkt achteraf betalen van Klarna?

Op het moment dat je kiest om je bestelling achteraf te betalen, krijg je van Klarna separaat een factuur. Klarna stuurt jouw de factuur toe zodra wij heb hebben geïnformeerd dat de bestelling is verstuurd.
Dit is meestal zo'n 2 dagen nadat je een orderbevestiging van je aankoop hebt ontvangen. Deze factuur ontvang je via e-mail, maar dit kan ook via de Klarna app. Deze factuur betaal je aan Klarna in plaats van aan ons, uiterlijk 14 dagen nadat je de bestelling hebt ontvangen.


Kredietcheck, of niet?

Als Klarna mij de optie geeft om 14 dagen na levering te betalen, doen ze dan een kredietcheck bij mij?

Zowel Klarna als wij zullen geen kredietcheck doen die impact heeft op jouw kredietwaardigheid. Het is wel mogelijk dat Klarna een 'niet-geregistreerde' navraag doet, dit heeft geen effect op jouw kredietwaardigheid.


Kan ik mijn bestelling op een ander adres dan het factuuradres laten bezorgen?

Ja, wanneer je Klarna selecteert als betalingsmethode kun je ervoor kiezen om je bestelling naar een ander adres te laten versturen. Bij de check-out heb je de mogelijkheid om een ander bezorgadres toe te voegen.


Je bestelling houden of terugsturen?

Is je bestelling niet naar wens? Stuur je bestelling dan terug naar ons.
Stuur je een deel terug, dan wordt dat bijgewerkt op de factuur. Je betaalt bij Klarna alleen wat je houdt. Retourzendingen zijn voor eigen kosten (zie retourneren).


De rekening betalen

Heb je besloten om (een deel van) de bestelling te houden, betaal deze dan via de Klarna app. Log in op de Klarna app en betaal met 1 klik. Gebruik je Klarna voor het eerst dan vragen ze je naar aantal gegevens. Gebruik je Klarna vaker, dan hoef je hen alleen maar door te geven dat je hen wilt betalen. Je hebt dan geen bankgegevens of wachtwoorden meer nodig. Super simpel en altijd veilig.


Hoe betaal je aan Klarna?

Nadat je bestelling verzonden is krijg je een melding en heb je 14 dagen de tijd om je factuur te betalen met iDEAL of automatische incasso door in te loggen op de Klarna app of op klarna.nl


Je betaling snoozen

Komt het even niet uit dan heb je met Klarna de mogelijkheid om je betaling 10 dagen te snoozen, geheel kosteloos. Is 10 dagen niet genoeg, dan kun je ook voor een kleine bijdrage tussen de €0,40 en €1,90 je betaling met 30 dagen uitstellen. Dit regel je allemaal heel handig in de Klarna app.


Wat gebeurt er als ik te laat betaal?

Klarna berekent geen kosten voor het gebruik van Betaal later. Als je nog niet aan Klarna betaald hebt op de uiterste betaaldatum, genoemd in de betaalinstructies, wordt er per e-mail kosteloos een herinnering gestuurd met een nieuwe betalingstermijn van 14 dagen. Bij de 2de herinnering zal Klarna €13,50 aanmaningskosten in rekening brengen. Bij aankopen onder de €20,- wordt €7,50 aanmaningskosten in rekening gebracht. Blijft betaling uit, dan kunnen deze kosten voor bedragen tot €2500,- oploen tot 15% van het factuurbedrag, met een minimum van €40,-.


Alls op één plek

Al je betalingen en facturen van al je Klarna aankopen bij ons, maar ook bij andere webwinkels, vind je in de Klarna app of wanneer je inlogt op de website.


Butlerservice

Klarna stuurt je betaalherinneringen, zodat je nooit een betaling mist. Zet deze push notificatie wel aan in de app.


Hoe weet ik of Klarna mijn betaling heeft ontvangen?

Nadat Klarna je betaling heeft ontvangen, verstuurt Klarna een bevestiging naar het e-mailadres dat je hebt opgegeven. Geen e-mail ontvangen? Check dan je spam, of neem contact op met Klarna's Customer Service team va de Klarna app. Houd hierbij je betalingsbewijs bij de hand.


Wat gebeurt er met mijn factuur wanneer ik items geretourneerd heb?

Wanneer wij je retour (deels) hebben ontvangen, sturen we je een update van je factuur. Heb je je bestelling volledig geretourneerd? Dan sluiten we je openstaande factuur af.


Ik heb de factuur ontvangen, maar de goederen nog niet?

Je hoeft nog niet te betalen wanneer je de bestelling nog niet hebt ontvangen. We adviseren je contact op te nemen met onze klantenservice van Be Original HS, om naar een update te vragen. Neem daarnaast ook contact op met Klarna's Costumer Service Team, zodat zij de vervaldatum van de betaling kunnen uitstellen. Of regel dit heel gemakkelijk in de Klarna app.